Wikia

Call Of Duty Wiki

Central Intelligence Agency Data Systeem

149pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Beschrijving Edit

Het CIA data systeem, ook gekend onder de benaming Central Intelligence Agency Data Systeem, is een e-mail -, document - en informatie beheersysteem, gevonden in Call of Duty: Black Ops. Het wordt uitgevoerd op een mainframe in-game.

De server beheert online opslag van bestanden, die eigendom van de C. I. A. vormen en het systeem beheert de toegang tot deze elektronische informatie, zoals post en andere bestanden:

  • teksten als .TXT;
  • foto's als .PIC en;
  • geluiden als .SND bestanden.

Lees het artikel "Central Intelligence Agency" voor meer informatie over de factie die gebruik maakt van dit systeem.

Lees het artikel "Black Ops Data Servers " voor meer informatie over de in-game data systemen en servers.

ToegangEdit

Het CIA data systeem kan worden benaderd door de volgende computer command uit te voeren binnen de in-game computer console:

{{{message}}}

Je hebt een geldige gebruikersnaam- en wachtwoordcombinatie nodig om je op de CIA server aan te melden.

Bovendien, bij het eerste gebruik van de computer, informeert de computer console dat de speler al is aangesloten als gebruiker "amason" op het systeem. Een beveiligingsmelding wordt ook weergegeven.

GebruikersEdit

Op echte UNIX-gebaseerde systemen toont het WHO commando de gebruikersnamen van systeemgebruikers, waarvoor de gebruiker, die op het systeem is aangemeld, de rechten bezit om te kunnen zien. Hierop gebaseerd en de output van het WHO commando in-game, zijn dit de geldige gebuikers / users die zich op het CIA data systeem kunnen aanmelden.

WHO commandoEdit

Dit zijn de gebruikers van het CIA data systeem, zoals het WHO commando deze toont:

  • wraborn
  • vbush
  • twalker
  • tbrooks
  • rnixon
  • rkain
  • rjackson
  • rhelms
  • lbjohnson
  • jturner
  • jmccone
  • jhudson
  • jfkennedy
  • jbowman
  • gweaver
  • fwoods
  • dking
  • bharris
  • asmith
  • amason

Lees het artikel "CIA gebruiker accounts" voor een overzicht van verwante artikelen.

WachtwoordenEdit

In elektronische post en intel, kan men hints vinden over gebruikers en hun paswoorden. Bijvoorbeeld in Alex Mason zijn post met index 0 verzonden door Jason Hudson, getiteld "New Tech", vraagt Jason aan Alex om zijn huidige wachtwoord aan te passen, dat ingesteld blijkt te zijn als "PASSWORD". De richtlijnen die Jason opnoemt om een wachtwoord te maken:

  • Gebruik iets persoonlijks: geboorteplaats / naam van de school waar je afgestudeerd bent / ...;
  • Gebruik de naam van iets / iemand die je persoonlijk kent: naam van echtgenote / naam van je mentor / naam van een gewonnen prijs / naam van een huisdier / ...;
  • Combineer een naam met een jaartal: jaar waarop je afstudeerde / jaar waarin je een prijs won / ...

Around Wikia's network

Random Wiki