Wikia

Jason Hudson
Bijna(a)m(en) Ice Cube, Rock, Mr.Shades, Interrogator
Game(s) Call of Duty: Black Ops

Call of Duty: Black Ops II: Call of Duty: Black Ops: Declassified

Affiliaties CIA
Status K.I.A
Geboorte Maart 26, 1932, Washington D.C., VS
Dood 1989, Panama
Wapens(s) AUG, M16, FAMAS, Crossbow, CZ75, M1911, Alle wapens wat je kunt oppakken in de campagne

Speciaal Agent Jason Hudson is een C. I. A. - agent die verantwoordelijk is voor de opvolging van Alex Mason. Hij is een van de belangrijkste speelbare personages in Call of Duty: Black Ops. De roepnaam voor zijn team tijdens de missie "WMD" is Kilo-1. Het is ook gebleken tijdens de missie "Revelations" dat hij en Grigori Weaver Mason's ondervragers zijn. In Rebirth, is zijn squad genaamd "Alpha Squad." Zijn stem werd ingesproken door Ed Harris.

BiografieEdit

Vroege levensjarenEdit

Jason Hudson werd geboren in Washington D.C. op 26 maart 1932. Jason was een uitstekend student in psychologie en politicologie aan de Universiteit van Georgetown.

OverheidsdienstEdit

Hij werd gerekruteerd rechtstreeks van Georgetown University op aanbevelingen van zijn academische adviseur en voormalig OSS veld operatieve Marshall Bryant (een winnaar van de Intelligence Star, 1950). Hudson is een uitstekende tacticus en coördinator van missies, die de volle bekwaamheid van zijn aan het geniale neigende IQ niveau op het veld mee brengt. Als zodanig, heeft hij het volle vertrouwen binnen de wandelgangen van Langley verdiend en zal ongetwijfeld ver geraken, gezien zijn vermogen om het commando op te nemen binnen een operatie en zijn vaardigheden om te handelen op kritieke momenten.

Zoals een medewerker van Jason ooit zei, heeft "Jason een manier met woorden; Wanneer hij spreekt, u het niet kan verhelpen, maar luisteren zult u."

Hoewel veel van zijn werk hem weg houdt uit de frontlinies, is Jason een zeer capabele soldaat (U.S 101st Airborne, eervol ontslagen, 1955), vooral wanneer de missie vraagt ​​om een element van subtiliteit en finesse in de aanpak er van.

Hudson vloog met Alex Mason naar het Pentagon. Ze gingen om te ontmoeten met de minister van defensie, Robert McNamara. McNamara begeleidt Hudson en Mason op weg naar de U. S. President J. F. Kennedy. Hudson werd echter gedwongen te vertrekken daar hij geen veiligheidsmachtiging had om de vergadering bij te wonen.

VietnamEdit

In 1968 werd de S. O. G. opgericht in Vietnam om de Sovjet aanwezigheid te onderzoeken. Hudson werkt samen met Mason en Frank Woods om Khe Sanh te verdedigen.

Ondervraging van Clarke en de jacht op SteinerEdit

Later, Hudson en Weaver ondervragen Clarke, een ingenieur die Nova-6 gestabiliseerd in Kowloon. Clarke noemt Steiner als onderdeel van de samenzwering, en onthult de locatie van een verborgen instelling in Mount Yamantau alvorens te worden gedood door Dragovich mannen.Hudson gaat nu met Weaver,Brooks en Harris naar Mt.Yamatau om de Russische basis binnen te vallen, Steiner te arresteren en de basis te laten ontploffen.Maar Steiner is weg.Maar hij heeft toch contact met Hudson en zegt hem dat hij naar Rebirth Island in het Aralmeer moet komen.Als hij daar komt neemt hij een hele Mariniers compagnie mee.Maar Mason executeert Friedrich Steiner vlak voordat Hudson bij hem is.Nu moet Hudson Mason ondervragen en zo begint eigelijk de verhaallijn

Ondervraging van Alex MasonEdit

Na de dood van Steiner, Hudson en Weaver ondervragen Mason continu. Hudson realiseert zich dat Dragovich Mason gehersenspoeld om de nummers uitzendingen te begrijpen, effectief als een Sovjet-spion. Het duo herhaald de hele tijd de nummers sequentie Mason, zonder resultaat.Dan komt hij erachter dat Reznov nooit leefde en dat hij stierf in Vorkuta en dat Mason een geheugenstoornis door de hersenspoeling van Dragovich en van Reznov heeft gekregen. Reznov heeft hem weer teruggeprogrameerd maar nu moet hij Dragovich, Kravchenko en Steiner.Hudson speelt nog een keer de nummers af en Mason komt eracter dat het uitzending station een schip is: De Rusalka.

Als de avond valt lanceert het team een grote aanval op de Rusalka. Hudson en Mason infiltreren een groot onderwater uitzend bureau.Hudson beveelt de U.S. Navy om het te vernietigen maar Mason wil eerst Dragovich doden.Ze gaan met een team naar onder en vinden in de lagere niveau's Dragovich.Mason vermoord Dragovich door hem te verdrinken.Dan moeten Mason en Hudson weg zien te komen door helemaal naar boven te zwemmen.Dan zegt weaver dat alles voorbij is maar dat weet Mason niet zeker

Around Wikia's network

Random Wiki