Wikia

Vasili Ivanovich Koslov
COD2Vasili1941.png
Game(s) Call of Duty 2
Rang Privaat
Affiliaties Het Rode Leger,
13de Guards Rifle Divisie
Status Levend
Nationaliteit Russisch
Wapens(s) Mosin Nagant, TT-33, PPSh-41, SVT-40, alle wapens in het level

Privaat Vasili Ivanovich Koslov (Russisch: Василий Иванович Козлов) was een soldaat van het Rode Leger die vocht tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hij is een speelbaar personage in de Russische campagne van Call of Duty 2.

Biografie Edit

Vasili Ivanovich Koslov sloot zich in de oorlog aan bij het leger van de Sovjet-Unie. Op 16 december 1941 trad hij voor het eerst toe tot het Rode Leger nadat zijn thuisland werd aangevallen de Duitsers. Eén van de redenen dat hij zich aansloot bij het leger was de dood van verschillende leden van zijn familie door Duitse artillerie.

Een dag later reist Vasili met zijn kameraden achterin een vrachtwagen naar Moskou waar hij training krijgt van Commissar Letlev, die hem leert hoe hij zijn geweer en granaten moet gebruiken. Zijn training wordt verstoord door een Duitse aanval, en Vasili moet al snel zijn vaardigheden in de praktijk toepassen.

Vasili en zijn kameraden reizen hierna naar Stalingrad en vechten daar het grootste gedeelte van de oorlog. Vasili moet verschillende Nazi tanks vernietigen met sticky bombs tijdens het gevecht. Daarnaast beschermt hij zijn kameraden door sniping en dekkingsvuur. Vasili helpt zijn kameraden aan de overwinning op de Duitsers in Stalingrad. Waarschijnlijk heeft Vasili de oorlog overleefd, al is dit niet bevestigd.

Trivia Edit

  • In de Russische versie van het spel wordt hij soms 'Vasya' (Russian: Вася) genoemd, wat een verkorting van de Vasili is.
  • Zijn tweede naam Ivanovich is een verwijzing naar het Russische personage Alexei Ivanovich Voronin in Call of Duty.
  • Zijn eerste naam is waarschijnlijk een verwijzing naar bekende sluipschutter Vasili Zajtsev
  • Zijn naam kan ook een verwijzing zijn naar Vasili Ivanovitsj Tsjoejkov, een commandant tijdens het gevecht om Stalingrad.
  • In Call of Duty, in de tweede Stalingrad missie is er een Russische soldaat genaamd Sr. Lt. Koslov.

Gallery Edit

Around Wikia's network

Random Wiki