Wikia

Call Of Duty Wiki

Viktor Reznov

149pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Viktor Reznov
Game(s) Call of Duty: World at War
Call of Duty: Black Ops
Affiliaties 3rd Shock Army
62nd Rifle Division (Stalingrad)
Unit 45 (Project Nova)
Dimitri Petrenko
Alex Mason
Status Dood
Geboorte 20 April, 1913, St. Petersburg, Keizerrijk Rusland
Dood 6 Oktober, 1963, Vorkuta, USSR (Aged 50)
Wapens(s) Knife, Machete, Tokarev TT-33, Scoped Mosin-Nagant, PPSh-41, AK-47, ieder wapen dat beschikbaar is in de missie Project Nova.
Hersenspoeling: Makarov, M1911, AK-74u, Commando

Viktor Reznov (Russisch: Виктор Резнов) was een Russische squad-leider van de Sovjet-Unie in Call of Duty: World at War, dat zich afspeelde tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zijn invloed op Alex Mason speelt een grote rol in Call of Duty: Black Ops. Hij is een speelbaar personage in de missie "Project Nova" in Call of Duty: Black Ops.

BiografieEdit

"Mijn vader was een muzikant in Stalingrad. Gedurende de Duitse bezetting, werd de lucht gevuld door het geluid van zijn viool met magnifieke muziek - Korsakof, Stasov - veel van de grote nationalistische componisten. Voor mijn landgenoten, was het een symbool van hoop. Voor de Duitsers, was het een symbool van provocatie. Zelfs nu achtervolgt zijn muziek me. De Nazi's sneden zijn keel door terwijl hij sliep. Samenwerken met een Nazi is verraad, een verraad aan het hele moederland. Dragovich en Kravchenko hielden zich niet bezig met zulke zaken. Ze zochten alleen naar manieren om dichterbij hun eigen doelen te komen..."
— Reznov, die de dood van zijn vader beschrijft. (Vertaald)

Around Wikia's network

Random Wiki